top of page

למידה מערבת בחינוך המיוחד – סרטוני הנחיות בוידאו 


איך להעביר הודעות לתלמידים? איך למסור הנחיות בצורה אישית ואינטראקטיבית צעד אחר צעד? איך לעשות חזרה על חומר וגם לשמר את הקשר באותו זמן? מצאנו עבורכם כלי פשוט ואינטואיטיבי להפעלה שיאפשר לכם לתקשר עם התלמידים באופן ישיר, בקולכם ועם תמונתכם וגם לקבל מהם פידבק מיידי.

העבודה עם תלמידי החינוך המיוחד מאתגרת גם בימי שגרה, ועל אחת כמה וכמה בתקופות חירום וביציאה משגרה. בעוד שבימים כתיקונם, היכולת לתקשר ולייצר ולשמר קשר עם תלמידי החינוך המיוחד מהווה כלי משמעותי בחינוך המיוחד, הרי שסגירת בתי הספר ומעבר ללמידה מקוונת פוגעים ביכולת זו באופן משמעותי. בנוסף, המציאות החדשה מחייבת התנהלות ושימוש בכלים חדשים הן מצד המורים, וכמובן גם מצד התלמידים, שהינם בעלי אוריינות טכנולוגית משתנה, מסוגלות שונה ביכולות שפה, קריאה וכתיבה, וחסמים פסיכולוגיים ואישיותיים נוספים.

בשבועות האחרונים ביצענו ב”אלומות אור”, מחקר מעמיק בקרב מורים ואנשי חינוך המיוחד, במטרה לאתר באופן מדויק ככל הניתן את הכלים הווירטואליים המתאימים ביותר לצרכיהם. בפוסט שלפניכם, ברצוננו להראות לכם כיצד ניתן לגוון בהודעות לתלמידים על ידי שליחת הודעות ווידאו, כיצד ניתן להעביר הנחיות בצורה אישית צעד אחר צעד ולשמר את הקשר האישי, באמצעות כלי שנקרא Loom:

התוסף Loom הוא תוסף לדפדפן כרום, המאפשר יצירה ועריכה של סרטוני וידאו באמצעות לכידת הדפדפן. בתוך דקות בודדות תוכלו להקליט ולשלוח לתלמידים סרטוני הנחייה והסבר. התלמידים נכנסים באמצעות לינק והם יכולים להגיב לסרטונים בכתיבת תגובות או בסימון לייקים ואימוג’ים שונים. היתרונות בפלטפורמה, שהיא מהווה one stop shop למורה ולתלמידים, בכך שהיא מאפשרת צילום, עריכה וניהול דיון הישר מהדפדפן ומאפשרת חיזוק הקשר עם התלמידים – המורה יודע כשהסרטון נפתח והתלמידים יכולים להגיב. לפניכם שלושה רעיונות ליישומים בכלי:

עזבו את הווצאפ, שלחו ווידאו

שימוש בסרטוני ווידאו במקום הודעות טקסט יסייע לכם לחזק ולטפח את הקשר האישי עם התלמידים בתקופת הלמידה המקוונת. המורה יכול להכין ולשלוח בכל בוקר סרטון בקולו על רקע הודעה או תזכורת לשיעור. כשהתלמידים רואים ושומעים את הסרטון, הם עשויים להרגיש קרובים יותר, למרות המרחק הפיזי.

חזרה על נושא בווידאו

סרטונים יכולים להיות כלי נוח מאוד לחזרה על חומר מסוים. המורה יכול להקליט את עצמו על רקע נושא מסוים ואף להתיחס אליו במהלך הסרטון, על ידי “הצבעה” באמצעות העכבר. התלמידים יכולים לצפות בסרטון שוב ושוב, כדי לחזור על המידע. מעבר לכך, המורה יכול לשאול שאלות במהלך הסרטון ולהזמין את התלמידים להשיב ולהגיב אחד לשני בעמוד הסרטון.

הנחיה של משימות

באמצעות סרטונים מורים יכולים ללוות את התלמידים צעד אחר צעד בתהליכים של משימות עצמאיות, ממש כאילו היו נמצאים לצדם. המורה יכול להקליט את עצמו על רקע עמוד חיפוש באינטרנט, ללחוץ על לינקים ולנווט באינטרנט על ידי “הצבעה” באמצעות העכבר.

מעוניינים ללמוד כיצד ליצור משחקים, למידה, לוחות השראה או להכין משחקים ותרגולים אינטראקטיביים? מוזמנים להציץ בארגז הכלים שלנו:



bottom of page