top of page

למידה מקוונת בחינוך המיוחד – דפי עבודה ומשחקים וירטואליים


איך לקבל פידבק מהתלמידים ולבדוק מה התלמידים הבינו מהשיעור? איך לעשות הכנה לפני שיעור? איך לבנות משחקים יצירתיים ואינטראקטיביים? מצאנו עבורכם כלי פשוט ומוכר שיאפשר לכם לתקשר עם התלמידים באופן כייפי ואינטראקטיבי.

העבודה עם תלמידי החינוך המיוחד מאתגרת גם בימי שגרה, ועל אחת כמה וכמה בתקופות חירום וביציאה משגרה. בעוד שבימים כתיקונם, היכולת לתקשר ולייצר ולשמר קשר עם תלמידי החינוך המיוחד מהווה כלי משמעותי בחינוך המיוחד, הרי שסגירת בתי הספר ומעבר ללמידה מקוונת פוגעים ביכולת זו באופן משמעותי. בנוסף, המציאות החדשה מחייבת התנהלות ושימוש בכלים חדשים הן מצד המורים, וכמובן גם מצד התלמידים, שהינם בעלי אוריינות טכנולוגית משתנה, מסוגלות שונה ביכולות שפה, קריאה וכתיבה, וחסמים פסיכולוגיים ואישיותיים נוספים.

בשבועות האחרונים ביצענו באלומות אור, מחקר מעמיק בקרב מורים ואנשי חינוך המיוחד, במטרה לאתר באופן מדויק ככל הניתן את הכלים הווירטואליים המתאימים ביותר לצרכיהם. בפוסט שלפניכם, ברצוננו להראות לכם כיצד ניתן לגוון בהודעות לתלמידים על ידי שליחת הודעות ווידאו, כיצד ניתן לקבל פידבק מהתלמידים ולבדוק מה התלמידים הבינו מהשיעור, או להכין אותם לנושא לפני שיעור, באמצעות כלי שנקרא Kahoot

זו היא פלטפורמה פופולארית, המאפשרת ליצור ולשתף חידונים ושאלונים אונליין. יתרונה הגדול טמון בכך שהיא מוכרת מאוד. התמודדות עם סביבה מוכרת עשויה להפחית חסמים בקרב התלמידים. בבחירת באפשרות “Kahoot Challenge” התלמידים נכנסים לאתגר באמצעות לינק, הם רואים את השאלה בשלמותה וכן את התשובות האפשריות ויכולים להשיב ולהתקדם בקצב שלהם, ללא לחץ זמן.

לפניכם שני רעיונות ליישומים בכלי:

דפי עבודה ותרגול

חידון יכול להיות אמצעי מעולה עבור המורים לוודא הטמעה של חומר שנלמד בשיעור. המורה יכול לחבר את השאלות ולהזמין את התלמידים באמצעת לינק. התלמידים משיבים בקצב ההתקדמות שלהם. לאחר סיום ה”אתגר” המורה יכול לראות את התפלגות המענה על השאלות ולאתר נושאים המצריכים עבודה נוספת.

משחקי היכרות והפגה

המורים יכול להעלות שאלות מילוליות ותמונות על התלמידים שיעמיקו את ההיכרות והגיבוש בין התלמידים. סוגי השאלות יכולות להיות אמריקאיות או שאלות אמת/שקר. התלמידים נכנסים באמצעות לינק ובוחרים באפשרות הנכונה ומגלים על חבריהם פרטי מידע שאולי יפתיעו אותם. ניתן לשלב במהלך שיעור או בנפרד ממנו.

מעוניינים ללמוד כיצד להעביר הודעות לתלמידים בווידאו או להכין כרטיסיות ניווט וירטואליות לעבודה פרטנית עם תלמידים? מוזמנים להציץ בארגז הכלים שלנו:



bottom of page